10 lucruri care mă fac să iubesc toamna!

Emoțiile

Doar toamna mă cuprind emoții de completare, de ispirație, toamna e creatoarea mea spirituală………..de ce?….deoarece e anotimpul când totul capătă culoare, anotimpul schimbărilor de temperatură și răscolirii emoțiilor………….toamna scrisului, anotimpul pictorilor, a trăirilor focoase!6be5e854e98dd0f396d8b5f16574b53b.jpg

Răcoarea

Temperaturile scăzute sunt o binecuvântare pentru mine, de ce?, deoarece ele apropie….de sufletele noastre dragi, e anotimpul căminilor călduroase. Toamna dă startul focului pe vatră, a îmbrățișărilor multiple și a încălzirilor de mâini. Toamna e anotimpul apropierilor!

8995edd688fab715dd365f52c1cc20ad.jpg

Culoarea

Știu că primăvara și vara vin și ele cu bogăție de culori și-mi plac și acelea, dar sentimentul de liniște pe care mi-l dau culorile toamnei nu se compară cu nimic. Atâtea nuanțe de verde, galben, auriu și maroniu numai toamna putea naște. Crescută la sat, am fost mereu înconjurată de adevărate spectacole de culoare. Toamna e divină!

e9b2f5e4fd1ebca95ca34cf74c842afb.jpg

Foșnetul frunzelor

Sunt îndrăgostită de foșnetul frunzelor.  De mică mi-a plăcut să mă duc să sar în frunze să le ridic și să mă bucur de căderea lor lină, e o plăcere ce n-o pot reda. Aleg toamna pentru  bogățiile ei, pentru culorile ei, pentru susurul frunzelor ce se dezlipesc de crengile copacilor.  Covoare întregi de frunze. Asalt de emoții. Stări multiple.

6ac59c10dfecb5cb83de4ccdddf33315.jpg

 

Ploaia

Mie îmi place ploaia, cred că mai sunt ca mine. Nici un anotimp nu-mi trezește o inspirație mai mare ca toamna când plouă, parcă îmi picură cu idei, cu creativitate. Sunt asăltată de gânduri spontane, am o dublă energie pentru a face ceva. Îmi place toamna. Îmi place să privesc ploaia, îmi place să ascult ploaia și chiar îmi place să mă plimb prin ploaie. Îmi place să trăiesc toamna!

afe4a14eeae3b9f91ffe6b5bc47d3aa5.jpg

Ceaiul cald și-o carte bună

Eu beau ceai și vara, dar toamna e mai bun, îmi oferă căldură și energie dublă. În diminețile răcoroase de toamnă revin la cana mea cu ceai cald, îndulcit cu puțină miere completat cu o carte bună. Ce poate fi mai bun decât să trăiești clipa, să savurezi ceaiul, să cultivi înțelepciune din cărți. Acum ce fac? chiar vă zic- strâng cana între palme și simt cum căldura se propagă în tot corpul și relaxarea mă cuprinde……scriu și  simt că dăinui!

d2f9cc4270986f14bf2d723b2c89997b.jpg

Strugurii

Strugurii sunt sigur în topul  fructelor preferate de mine. Îmi plac când sunt copți și dulci ca mierea, și miros divin. Îmi plac strugurii proaspăt culeși, cu rouă pe ei și foarte zemoși. Pe lângă faptul că sunt utili pentru consum îi iubesc pentru că îmi dau energie.

FB_IMG_1506102564450.jpg

Florile de toamnă

Crizantemele ( denumite şi „regina florilor de toamnă) au umplut grădinile, balcoanele și florăriile. Le ador, în special pe cele crescute acasă, de diferite dimensiuni, care miros divin și au o diversitate de culori. Câpurile toamna sunt umplute de brândușe, florile brânduşelor se evidenţiază printr-o eleganţă extraordinară, fiind colorate de la alb până la roz-purpuriu. Toamna e superbă și nu încetez să afirm aceasta!

6daf2c79db993b8fc9a312b037ff7838.jpg

Gutuile

Sunt atât de diferite față de alte fructe de toamnă, dar îmi plac aproape la fel de mult. Am crescut gutui în ogradă, am copilărit sub ramurile pomului de gutui, fructele erau mici și dulci, plăcute și aromate. Unele corespund descrierii din Abecedar – sunt gutui amărui cu puf galben ca de pui. Ale mele au fost dulci, puțin acrișoare, aromate și gustoase.  Mama obișnuia să cânte toamna când le culegeam:

Galbenă gutuie dulce, amăruie
Lampă la fereastră toată viața noastră
Galbenă gutuie dulce, amăruie
Lampă la fereastră toată viața noastră

Luxul mamei cel mai mare
Când copii ne adunam
Era pâinea de pe masă
Și gutuia de la geam…

gutui.jpg

Dovleacul

Copt sau în plăcintă, nu există toamnă perfectă fără dovleac. Gospodinele îl folosesc și în supe, trebuie încercat. De sculptat, am avut încercări multiple, doar se apropie Halloweenul, anul acesta iarăși vom pune imaginația la contribuție. Toamna se egalează cu roadele multiple pe care ni le dăruiește……….

ed7e8e48f0db6c348d800b659c4208af.jpg

PS: Cum să nu iubesc toamna?!  Ție îți place acest anotimp? 

7 gânduri despre „10 lucruri care mă fac să iubesc toamna!”

  1. Bună seara Cristina ! 🙂
    Și eu iubesc TOAMNA ! 🙂
    Iar ca sinceritatea să meargă până la capăt, o IUBESC din chiar acele 10 lucruri frumos expuse de tine în articolul de fond ! 🙂
    Pentru mine ,TOAMNA este anotimpul cel mai BINE SUPORTAT de organismul meu deranjat de VREMEA SCHIBĂTOARE a primăverii,CANICULA verii și GERUL iernii :
    este anotimpul RECOLTELOR bogate ce-mi oferă posibiliatea de a-mi umple CĂMĂRILE cu tot felul de conserve, bulioane ,murături de toate felurile, gemuri și compoturi de STRUGURI, MERE, PERE, PIERSICI, PRUNE, GUTUI șamd……………este anotimpul cumpăratului de NUCI întregi sau MIEZ de NUCĂ din care IARNA fac
    BACLAVALE și tot felul de PLĂCINTE ! 🙂
    Mi-a plăcut atât de tare această nouă postare a ta încât am dat REPUBLICARE pe My Blog
    http://aliosapăopovici.wordpress.com/
    Seară de TOAMNĂ cât mai frumosă, Cristina ! 🙂
    Alioșa ! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Trebuie sa recunosc: îmi place toamna când e blândă.
    Îmi plac culorile ei aprinse și pestrițe.
    Îmi place mustul bun și nucile verzi din grădina de acasă.
    Îmi place soarele călduț și plimbările pe jos sau cu bicicleta din natură.
    Îmi place să citesc lângă geam când afară plouă, plouă …

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu