Citind-o pe Sara Pennypacker. Cartea „Eroina Clementina”V-1

Sara Pennypacker (născută în 1951, în Massachusetts) este o autoare americană de cărţi pentru copii. Titlurile sale au primit mai multe premii, printre car Medalia Christopher şi Golden Kite. A scris şaptesprezece cărţi, cele mai celebre fiind titlurile din seria Clementina. Este fondatoarea programului ShareOurBooks.org. Pennypacker ţine adesea conferinţe în şcoli, în librării şi în biblioteci, prin care încearcă să-i facă pe tineri să se apropie de literatură.

După cum curiozitatea m-a ars am ales pentru băiatul meu Seria cărților „Clementina”, atât pentru lejeritatea lecturii cât și pentru faptul că sunt niște cărți extrem de amuzante, iar cel mic/mare mi-a râs cu poftă pe toată perioada lecturii, mai pui că le citea cu o așa ardoare, mândră de el.

Clementina

O scurtă descriere a cărții: Clementina e o fetiţă de clasa a treia cu bucle roşcate, prietenoasă și cu o inimă mare- mare. Deşi e mereu certată pentru că nu e atentă la lecţii, Clementina observă lucruri pe care ceilalţi nu le văd şi găseşte soluţii care mai de care mai originale, ingenioase și haioase. Vede, de pildă, că prietena ei Margaret suferă că şi-a retezat o şuviţă de păr şi îi sare imediat în ajutor, tăindu-i părul cu totul şi făcând-o să arate ca o păpădie. Pe lângă asta iubește să deseneze și este o fetiță artistică, iar băiatul meu a simțit cartea/personajul în mod deosebit, deoarece și el desenează chipuri și „chestii” pe care noi adulții nici nu le băgăm în seamă. Iar asta îl făcea să exclame: eu tot fac asta, eu tot iubesc asta….

Imagini pentru cartea eroina clementina

Tânăra Clementina întâlnește dificultăți cu directoare, este neînțeleasă de profesori cât și de mama celei mai bune prietene, însă familia îi este mereu alături pentru a-i explica și de a o încuraja chiar și din priviri, deoarece să recunosc argumentele lui Clementina sunt chiar convingătoare. Soluţiile ei nu sunt apreciate chiar de toată lumea, dar Clementina nu se dă uşor bătută şi se străduieşte să-i înveţe pe oamenii mari să vadă lucrurile şi altfel. Și într-un final chiar îi reușește pe cât posibil. Devine o mică învingătoare în lupta cu porumbeii iar asta o face să fie „eroina” Clementina!!!

O cărțulie ce mi-a desenat zâmbete atât mie cât și copiilor mei, o poveste despre copii deștepți și oameni mari. O recomand cu toată căldura!!!

Sursa foto: pinterest.com

 

4 gânduri despre „Citind-o pe Sara Pennypacker. Cartea „Eroina Clementina”V-1”

Lasă un comentariu