Citind-o pe Maren Stoffels. Cartea „Escape Room. Camera Groazei”

Maren Stoffels (n. 13 ianuarie 1988) locuiește în Olanda. A publicat prima ei carte la șaptesprezece ani. Până acum, a scris 26 de cărți și se pare că lista este în plină ascensiune. Aceasta este o scriitoare de ficțiune cunoscută mai ales pentru romanul ei Escape Room, o carte cu o acțiune terifiantă care mi-a dat palpații la inimă.

Cartea „Escape Room. Camera Groazei” apărută anul acesta la Editura Publisol mi-a ținut ochii ațintiți asupra unui scenariu bine regizat, nu puteam trece cu vederea stările în care m-a scăldat suspansul, curiozitatea și dezechilibrul în care m-a indus textul. Am fost din start întâmpinată de o avalanșă de mister învăluit în jurul personajelor, aparent al întâmplărilor și a jocului de circumstanțe. Ca într-un final deznodământul să-mi lase un gust amar cu o miză mult prea reală.

Ar putea fi o imagine cu carte

„Escape Room. Camera Groazei” este întâmplarea a patru prieteni, Alissa, Milas, Mint și Sky. Aceștia decid să încerce un joc incitant care din start le-a provocat o curiozitate total diferită de felul lor de a fi. Cu mici rețineri, cu presărare de minciuni aceștia ajung într-o clădire unde se va derula jocul, o oră în care să-și demonstreze abilitățile de grup și de a rezolva sarcinile pentru ca într-un final să iasă de acolo învingători. Mda, mai bine zis învinși, dar ajung și acolo. Cleo e cea are îi întâmpină, o figură „prietenoasă” care le explică regulile jocului și îi ajută să se acomodeze pentru început; tinerii își lasă lucrurile și purced la un nou început alimentat de adrenalină și neobișnuit. Regulile sunt simple; echipa trebuie să aleagă jocul, să intre într-o cameră încuiată și să găsească indicii pentru a rezolva acest puzzle din interior pentru a ieși. Cât de greu ar putea fi asta? Uite aici dilemă, ce te faci atunci când jocul nu mai e joc, nici participanții atât de inocenți pe cât par?

Pentru a ieși, Alissa, Milas, Mint și Sky ar trebui să rezolve toate problemele în 60 de minute. Problemele nu par la fel de grele, cel puțin pentru personaje, deoarece le decodează destul de repede însă cu fiece mesaj primit textele devin tot mai personale parcă cel ce le scrie îi cunoaște până la mici detalii. Iar asta sperie… Fiorul acestei descoperiri îi fac mai reticenți și mai bănuitori, la iveală ies secvențe din viața fiecăruia pe care fiecare și le-ar fi dorit a păstra în secret, iar jocul ia o nouă turnură și nu mai e sigur, ajunge o cursă carecontracronometru pe viață și moarte, acum încearcă să mai scapi, nu ai cum. Cât timp vor rămâne cei patru prieteni în această cameră? Cu ce scop? De ce supraveghetorul jocului nu vrea să-i lase să iasă? Vă îndemn să aflați… ve-ți avea o surpriză ce întrece toate așteptările, vă asigur!

Pentru o claie de păr vă dau o viață în schimb,
și-n scaunul coafezei se va așeza doar Mint
Când Alissa-și va tunde prietena sfioasă,
ar putea s-o învețe cum să fie frumoasă.
Știm că una e ca o floricică,
iar cealaltă…ei bine… e doar o șoricică.
Ciop-ciop, Alissa

Cartea „Escape Room. Camera Groazei” s-a jucat cu mintea mea, exact cum trebuie să fie un horror psihologic, mi-a întins nervii la maxim și a plăcut chiar dacă într-un număr relativ mic de pagini a cuprins un joc al răzbunării și a supraviețuirii. Cu cât am înaintat în lectură gustul acțiunii mi-a zguduit liniștea și nu m-am calmat până nu am ajuns la un final care după cum ve-ți vedea nu e un sfârșit; urmările vor fi, fiecare membru în parte a rămas cu o amprentă proprie a desfigurării fizice sau emoționale, ca un ecoul al groazei din Escape Room!

Recomand cu încredere cartea „Escape Room. Camera groazei” de Maren Stoffels, aceasta a apărut la Editura Publisol și se poate comanda de pe pagina Booksaveur.

Ar putea fi o imagine cu carte

Lasă un comentariu