Cei ce știu. Povestea unui dascăl!

Un ucenic își întrebase înțeleptul dascăl:

–  Câte feluri de oameni sunt?

Acesta îi răspunde:

–  Sunt patru soiuri de oameni…

  • Cei care știu și știu că știu. Aceștia sunt învățații.
  • Cei care știu, dar nu știu că știu…aceștia sunt visătorii și trebuiesc treziți.
  • Cei care nu știu, și știu că nu știu. Ei trebuie ajutați să învețe.
  • Cei care nu știu, și nu știu că nu știu. Iar aceștia sunt neghiobii, pentru care nu mai e mare lucru de făcut.

În momentul în care am citit această tipologie atât de corectă și cuprinzător de înțeleaptă, mi-am dat seama cât adevăr spune acest dascăl. Cred că fiecare dintre noi cunoaște cel puțin câte o persoană din fiecare categorie. Eu cunosc. Am întâlnit pe parcursul anilor oameni fel de fel, de la visători la ignoranți, de la înțelepți la simpli necunoscători, și din cei care știu că nu știu dar se dau mari cunoscători. Vă zic, fel de fel. Dar am întâlnit și oameni care din lipsă de încredere în sine au clacat, și pe alții care pur și simplu prea visători încât să observe esențialul, iar alții prea nerozi pentru a trăi viața prin cunoaștere. Și să mă gândesc, și un singur om ar putea prinde aceste descrieri într-o singură viață. Deoarece suntem mânați de experiențe, de învățăminte acumulate, de mediul în care suntem, de aspirațiile și năzuințele noastre, de vise, dorințe și anii pe care îi avem în spate. Oare nu e așa?…

#Save = FlowSursa foto: pinterest.com

 

3 gânduri despre „Cei ce știu. Povestea unui dascăl!”

  1. Ar mai fi si: „Stiu ca nu stiu”(Socrate). Categoria celor care stiu ca nu stiu e rara si in niciun caz nu fac parada in privinta cunostintelor lor. Din contra, nu o sa intalnesti mai multa smerenie la nicio alta categorie. Acestia inteleg ca suntem cu totii ignoranti, intr-o masura mai mare ori mai mica.

    Apreciat de 3 persoane

Lasă un comentariu