Citind antologia „Litere Pe Fulgi De Nea – Break The Ice”. Editura Siono

Primii fulgi de nea dau startul unor momente în care emoțiile își caută comoditatea, acele stări ce ne induc într-o hibernare plăcută menită să ne direcționeze spre lecturi la gura sobei sau spre o liniște desăvârșită savurând un ceai cald. Primele seri friguroase parcă ne trimit semne de contemplare, de pace sufletească și parcă știi că tot ce se va așterne peste noapte va fi o curățenie imaculată atât pe ulițe cât și pe toate zbuciumurile adunate.

În această notă semnificativă vă voi dezvălui numele recentei mele cărți citite, și anume un titlu ce mi-a atras atenția nu doar prin ceea ce semnifică ci și prin profunzimea cuvintelor. „Litere Pe Fulgi De Nea – Break The Ice” este mai mult decât o colecție de povești ce se cern suav pe niște pagini de carte, e emoție, suspans dar și amuzament adunat de litere înșiruite pe zăpada proaspăt așezată în fața noastră.

„Ce să-ți spun despre iarnă, când toate vorbele mele sunt simple cuvinte, pentru că n-ai fost acolo să miroși, să auzi, să simți și, mai ales, să râzi? Îmi este imposibil să-ți pun în vorbă ritualurile zilelor de iarnă. De-aș fi mare meșter în cuvinte, nicio metaforă și nici o figură de stil nu-ți va putea aduce în minte amestecul de trăiri. (din povestea „A fost odată Iarnă” de Cristina Dinu) „

Îmi plac foarte mult antologiile, în special cele de Crăciun, iarnă și tot ce cuprinde acest anotimp al albului infinit. Ador să mă instalez frumos printre perne cu o cană de ceai aburind în compania unei cărți ce nu doar că-mi va desena zâmbete dar și îmi va face o plăcere să o parcurg pe istorisiri scurte în care începutul e fulminant iar sfârșitul nici pe departe un final definitiv. În această ordine de idei cartea „Litere Pe Fulgi De Nea – Break The Ice” apărută recent la Editura Siono mi-a fost alintul meu, freamătul și curiozitatea ce m-a încărcat pentru câteva zile. Am întins deliberat lectura acestei cărți pentru a lua toată magia textuală, pentru a primi acea doză de unic și original transmis de fiecare autor în parte.

„Și iată că decorul îmbracă mantia strălucitoare a iernii, fumul caselor pictează tablouri felurite pe cerul infinit, iar copiii exprimă bucuria pură sub avalanșa de forme a fulgilor de nea. Magia este la ea acasă și parcă se aud colindele duioase și sunetul clopoțeilor ce vestesc Sfintele Sărbători. (din povestea „Iarna sufletului, un capitol din cartea vieții” de Florina Popa Dumeș)”

Poveste cu poveste am adunat ca într-o cutiuță prețioasă niște bijuterii în cuvinte și frământări, în acțiuni fulgerătoare și iubiri ce se vor înflori chiar sub ochii noștri. Vom străbate ierni tradiționale de care mie personal îmi e dor și vom desprinde lumile fantastice ale „ticluitorilor” de ireal. Vom merge pe potecile înzăpezite ale narațiunii și vom cuprinde nu doar fiecare istorisire dar și acel subtext ce ne va fi frumos ambalat de iscusiții scriitori. Vom aprecia truda lor dar și depănarea amintirilor dintr-o copilărie zvăpăiată în care tradiția era prețuită iar bucuriile sincere.

Mă voi abține să vă prezint poveștile, aș știrbi din munca autorilor însă ce pot adăuga este că antologia îmbină diferite genuri literare pentru toate gusturile astfel încât citirea cărții este într-o tonalitate impresionant de diversă. Aici vom descoperi scriitori cunoscuți și mai puțin știuți ce se vor juca cu emoțiile noastre, unii ne vor reda iubiri ce înnobilează iar alții vor da frâu liber imaginației zăpăcindu-ne cu personaje mirifice. Unii vor desena zâmbete pe chipul nostru înfrigurat iar alții ne vor topi prin depănarea la gura sobei a unor bazaconii înduioșătoare. Însă toți vor avea un scop, o țintă și un cadru, acel al literelor pe fulgi de nea într-o iarnă în care poveștile se scriu pe șotronul înzăpezit.

Cartea „Litere Pe Fulgi De Nea – Break The Ice” este o culegere de povești cu iz din alte timpuri, o combinație diafană între ieri și azi, între ce-a fost și s-a dus și ce va avea să vină; o carte încărcată cu emoții, numai bună de citit la gura sobei, cu un ceai cald alături și cu o dispoziție bună ce pe măsura citirii se evidențiază. O carte pe care o recomand cu căldură aici și acum! 

Ar putea fi o imagine cu ‎carte şi ‎text care spune „‎Cozy Christmas Coffee Shop Amblence with Plano Jazz Christmas Music, Crackling Fire & Caf. Lote LITERE PE A ح BREAKTHE‎”‎‎

2 gânduri despre „Citind antologia „Litere Pe Fulgi De Nea – Break The Ice”. Editura Siono”

Lasă un comentariu